.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد وزير گلستانی از بلوكه‌كردن سرمايه‌ها توسط بانك‌ها

وزير تعاون با انتقاد از ضبط و بلوکه کردن سرمايه ها، گفت: يکي از مشکلات سيستم بانکي، بي استفاده ماندن سرمايه ها است.

به گزارش شمال نيوز، "محمد عباسي" در سمينار دو روزه مديران ستادي و روساي ادارات شعب استانها با انتقاد از سيستم بانکي کشور، گفت: اين نظام براساس مدل نظام هاي غربي شکل گرفته است که در آن اساس فعاليت هايي چون سپرده گذاري و تسهيلات بر مبناي ميزان سود شکل مي گيرد به همين دليل جامعه را به آرمانهاي خود نمي رساند.

وزير تعاون افزود: هدف از ايجاد بانک توسعه تعاون کسب سود نيست، بلکه هدف تامين آرمان هاي اقتصادي اين بخش، ايجاد اشتغال و توسعه اقتصاد تعاوني است.

وي با بيان اينکه مشکل نظام بانکي کشور مديريت ضعيف منابع است، خاطرنشان کرد: منابع موجود در بانک ها براساس آرمان ها و ارزش هاي تعريف شده به کار نمي رود و در بيشتر موارد منابع در مسيرهاي تعريف نشده، هزينه مي شود.

عباسي گفت: اين نوع مديريت سبب مي شود که برغم اينکه بانک ها تسهيلات فراواني ارائه داده اند، درآمد ملي افزايش نمي يابد.

وزير تعاون اظهار داشت: در ارائه تسهيلات بانک توسعه تعاون، اولويت با افراد بي سرپرست و متوليان اشتغال است، اين رويکرد با آرمان هاي اقتصادي تعاون مطابقت دارد و سبب مي شود مشکل اشتغال افراد بي سرپرست و فاقد شغل که توانمند هستند، رفع شود.

عباسي به تلاش دولت براي کنترل ميزان نقدينگي در جامعه پرداخت و گفت: اگر دولت در يک سال و نيم گذشته تسهيلات و نقدينگي را کنترل نکرده بود، اين تسهيلات همچنان به سمت خريد ملک، زمين و مسکن سوق پيدا مي کرد و باعث ايجاد تورم در بازار مسکن مي شد، اما اين فرآيند با برنامه هاي اقتصادي دولت کنترل شد.

وي اظهار داشت: مشکل ديگر در سيستم بانکي اين است که سرمايه ها بدون اينکه در راستاي اهداف تعريف شده اقتصادي هزينه شوند، بي استفاده مي مانند.

وي با اشاره به اينکه سرمايه هاي بانک ها از سپرده هاي مردم شکل مي گيرد، افزود : در کشور ما بانک ها فعاليت هايي چون ارائه تسهيلات، خدمات، ليزينگ وام و سرمايه گذاري به جاي مردم انجام مي دهند، در حالي که اين مردم هستند که بايد سرمايه گذاري کنند. اما در عمل بانک ها به سرمايه گذاري مي پردازند و حاصل اين عملکرد مديريت ضعيف در سرمايه گذاري است که سبب مي شود سرمايه هاي مردم با دقت لازم مديريت نشود، هزينه هاي فرصت ها از بين برود و تخصص هاي متنوع و متعدد در سيستم بانکي ايجاد شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.